Românii, dornici să zboare din nou: sunt mai mulți bani “în aer” decât ai crede

de: Andrei Tilimpea
15 11. 2022

Românii au început să zboare din nou.

Ryanair estimează că va transporta 2,7 milioane de pasageri în România pentru acest an fiscal, care se va încheia la 31 martie 2023, cu un milion de pasageri mai mult decât în precedentul an financiar.

Ryanair a lansat programul de iarnă pentru piața din România cu 41 de rute, dintre care trei noi: de la Cluj-Napoca și Suceava spre Dublin și de la Sibiu la Viena. De la baza din București, unde are plasate două avioane, gigantul low-cost va zbura către 26 de destinații.

Numărul de pasageri pe care compania estimează că-i va transporta pe piața de la noi pentru acest an fiscal este de 2,7 milioane, pe toate cele șase aeroporturi unde aterizează.

„În comparație cu iarna 2019 și cea de acum, avem o creștere de 2% în ceea ce privește capacitatea. Nu avem neapărat rute noi, dar am crescut frecvența pe unele dintre rute în generarea acestei capacități în creștere”, a declarat Chiara Ravara, directorul de marketing și vânzări al Ryanair, într-un interviu pentru Economica.net

Vara în care oamenii au uitat de COVID

În ceea ce privește rutele preferete, pentru vacanțele de tip city-break sunt cele spre Londra Stansted și Roma Ciampino, iar cele care aduc trafic pe segmentul etnic sunt cele spre Bruxelles Charleroi, Dublin și Viena. Pentru vacanțe, românii au ales Ryanair pentru Tel Aviv, Malta și Paphos (Cipru).

„În această vară, când COVID-ul a fost aproape uitat, oamenii au început să călătorească cu adevărat. Călătoriile sunt considerate o nevoie primordială și nu vor renunța la ele. Probabil vara viitoare cererea va fi și mai puternică, după cea de anul acesta, când am transportat 95 de milioane de pasageri, cu 11% mai mult față de pre-COVID. Tendința va continua, dacă nu se întâmplă nimic major în războiul din Ucraina și lucrurile nu vor escaldata”, a mai declarat oficialul Ryanair pentru sursa citată.

„Majoritatea aeroporturilor pe care zburăm sunt cele secundare, am avut și câteva probleme pe aeroportul din Amsterdam, dar cred că ce va fi o problemă în următorii ani sunt controlorii de trafic aerian. Lipsa de personal se va simți în continuare și vor continua să fie greve, în special în zonele centrale, precum Franța. Dacă nu se vor lua măsuri în această direcție, lipsa controlorilor de trafic aerian va fi o provocare pentru orice companie aeriană”, a continuat aceasta.